Hondenjas

Eigenlijk ben ik niet zo van de hondenjassen, maar ik heb er toch één gemaakt. De mensen die mij kennen, weten dat ik ieder weekend met de honden train. Met mijn jongste lab van nu twee jaar, train ik de “jacht” mee. Met hem wil ik dan ook de wedstrijden gaan lopen, de oudste is al met pensioen. Nu heeft de ervaring mij geleerd dat de hele dag buiten in het open veld of beschutte bos, niet altijd prettig is als het heel koud is. Ook voor de hond niet. Zeker niet als hij geen dikke vacht heeft, de mijne heeft maar een dun vachtje. Het is een “binnen”hond en die heeft dus niet dat extra jasje zoals de “buiten”honden die in een buitenkennel verblijven dat hebben. Na het leveren van een topprestatie, want dat doen ze, zijn ze goed opgewarmd, dan moet je de spieren net als bij een topatleet warm houden, helemaal als ze uit het water komen. Ik droog hem dan ook altijd even af, vindt hij overigens heerlijk, en dan krijgt hij bij koud weer, nu een extra dek om hem op temperatuur te houden. Het is beter voor zijn spieren en een van de koude trillende hond is dan voorbij.
Ik heb dit jasje gemaakt van groene denim en gevoerd met zwarte fleece, de sluiting is van heel breed klitteband en als finishing touch heb ik zijn naam en 2 hondenpoten erop geborduurd (natuurlijk met mijn borduurmachine!)

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Hondenjas

  1. Brigitta zegt:

    Leuk gemaakt zeg 😉 en natuurlijk maken de geborduurde pootafdrukken het helemaal af 😉

Geef een reactie

