Borduurmachine

Een paar weken geleden heb ik een droom waargemaakt. Ik denk dat ik al bijna 25 jaar sta te kwijlen bij werkende borduurmachines op beursen en in naaimachinewinkels. Iedere keer denk ik weer, straks… later…. als ik…. En nu? Ik heb er één aangeschaft! Mijn gewone naaimachine moest voor onderhoud naar de winkel, dat doe ik ieder jaar. Toen ik die wegbracht, stonden ze daar weer te glimmen. De verkoopster in de winkel kwam met een mooi aanbod, maar evengoed was het bedrag wat ze noemde echt boven mijn budget. Toen ik dat aangaf kwam ze met een andere machine, net zo mooi, iets eenvoudiger maar voor wat ik er mee wil, precies genoeg. De software om van bestaande foto’s en plaatjes een borduurpatroon te maken kwam er bij, evenals een grote hoeveelheid klosjes garen. Alles bij elkaar nog steeds een flink bedrag, maar dit zat er nog wel in.
Ondertussen al flink aan het oefenen geweest en een eerste kadootje al weggegeven. De oefenstukjes zal ik jullie besparen maar dit kadootje wil ik wel vast showen. De persoon voor wie het bedoeld is (en al heeft ontvangen) houdt van zwart/wit en rood/blauw. Nu vond ik zelf zwart/wit mooier kleuren dan bijvoorbeeld rood/blauw vandaar de keuze van een zwarte handdoek en witte tekst.
machine bregtje

Dit bericht werd geplaatst in machinaal borduren en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Borduurmachine

  1. Margriet Blanken zegt:

    Hoi Antoinette,

    leuk, die borduurmachine. Borduur je al opdrachten? Als dat zo is, zou ik willen vragen of je voor mij iets op een handdoek wilt borduren als cadeau voor mijn broer die binnenkort 50 wordt. Ik hoor het wel,

    Groetjes, Margriet

    Date: Mon, 24 Mar 2014 19:30:08 +0000 To: margrietblankendekker@hotmail.com

Geef een reactie

