Speldenkussen Hardanger

Het is alweer ruim een jaar geleden dat ik het patroon en materiaal had gekocht op een beurs. Ik vond het voorbeeld wat op een kraam lag zo lekker kleuren dat ik het ook wilde proberen. Het patroon wat ik nu uiteindelijk heb gemaakt is niet hetzelfde, deze vond ik nog mooier. Het patroon was niet heel moeilijk, maar vergt wel goede ogen! Misschien was het beginnersgeluk, maar ik had er geen telfoutjes in gemaakt. Een tweede poging met een ander patroon uit hetzelfde patroonblaadje, wilde maar niet lukken. Dat ligt nu dus nog steeds te verstoffen op de plank….
Vanmiddag had ik even niet veel omhanden en bedacht dat dit werkstukje nog afgemaakt moest worden. De achterkant van dit kussentje is van een simpel katoentje. Het kussentje zelf is gevuld met afgeknipte naaigarendraadjes. Het kussentje is ongeveer 10x10cm waarvan de sierrand ongeveer 1,75cm rondom is. Het prikgedeelte is dus maar 6,5×6,5cm, dit is niet heel groot voor een speldenkussentje, ik zal het dan ook niet gebruiken. Het ligt te pronken in Oma’s kast.
speldenkussen hardanger

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

