Spijkerbroek/Kussen

Onlangs had ik nieuwe visitekaartjes nodig en ik heb in mijn vriendenkring iemand rondlopen die daar heel goed in is. Deze persoon heeft voor mij hele mooie kaartjes gemaakt en omdat hij daar geen rekening bij heeft gedaan, zijn ze onbetaalbaar….

Wat te doen….
Ik wist dat er bij hun in huis een heel leuk vloerkleed lag. Deze is gemaakt van allerlei stukken jeansstof. Nu heb ik in de afgelopen jaren al heel wat spijkerbroeken verkort. De ene keer maar een paar centimeter, de andere keren een heel stuk. De grote stukken heb ik bewaard, ik gebruik ze om andere jeans te repareren. Intussen heb ik al een hele stapel verzameld. Het leek mij dan ook leuk om daar een kussenhoes van te maken. Ik heb de verschillende afgeknipte stukken pijp bij elkaar gezocht en  ze lukraak aan elkaar gestikt. Hierdoor krijg je een grof quilt-effect. De achterkant heeft een rits waardoor je de hoes kunt verwijderen (en dus wassen). En mocht je de voorkant zat zijn, dan gebruik je gewoon de achterkant, de rits zit immers verborgen!

Voorkant

Voorkant

Achterkant

Achterkant

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

