17×19

De laatste maanden heb ik bar weinig laten zien. Toch heb ik niet stil gezeten. Want naast werk, gezin, honden en gewoon luieren heb ik een groot project afgerond. Een maand of 3-4 geleden ben ik begonnen aan een groot kleed voor op ons bed. Dit wilde ik al een hele tijd, zo’n groot sprei, want in de wintermaanden wanneer het koud is, weiger ik met de ramen dicht en de verwarming aan te gaan slapen. Het koelt dus best wel af tijdens vriesdagen en dan is het dekbed net niet warm genoeg. Tijdenlang hadden we daar een oude slaapzak voor, maar daar wilde ik vanaf. Ik vond hem lelijk, hij gleed steevast van het bed af en was ook nog eens niet groot genoeg. Dus heb ik kleurtjes uitgezocht en een patroon van een Granny Squar. Mijn keus viel op het blokje met de “hondsroos”, deze staat beschreven in het boekje Granny squares haken van Stephanie Göhr, Melanie Sturm en Barbara Wilder. In totaal zijn het 323 granny’s geworden…. En nu ik dat zo typ realiseer ik mij dat dat toch wel heel veel granny’s zijn! Het resultaat mag er dan ook wel zijn!

 

In totaal zijn er 57 bollen Marko acryl  gebruikt van 50 gram, waarvan 26 bollen crème; 15 bollen paars; 8 bollen lime en 8 bollen lila.

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op 17×19

  1. Margriet zegt:

    Wat een werk, Antoinette, maar het resultaat is prachtig!
    Groetjes, Margriet

Geef een reactie

