Speldenkussen Vilt

Vandaag ben ik weer aan het werk gegaan, het was, zogezegd, de eerste dag na mijn vakantie. Nu is er wel wat werk binnen gekomen, maar dat was nog niet genoeg om de gehele dag te vullen. Op mijn lijstje van “altijd nog eens willen maken”, stond ook een speldenkussen. Dat is op zich niet raar gezien mijn beroep en ook helemaal niet moeilijk. Ik had er al een paar op Pinterest gezien en de kleuren spraken mij enorm aan. De roze/grijze tinten, alsof het al heel oud is. Doorsnede van het kussentje is 8cm, de hoogte is 4cm. Ik heb wolvilt gebruikt als materiaal in combinatie met baisband en kant. De verdere afwerking heb ik gedaan met wat roosjes en een kraaltje. Het dichtnaaien heb ik gedaan met borduurzijde. De vulling bestaat uit naaigarendraadjes, dit “prikt” fijn en voorkomt op den duur het roesten van je naalden en spelden. De draadjes verzamel ik al jaren in een blikje wat achter mijn naaimachine staat en ieder afgeknipt draadje gaat erin. Het is een gewoonte omdat ik al dat draad niet op de grond wil hebben. Wat ook heel fijn werkt als vulling voor een speldenkussen is wol, deze materialen werken echt fijner dan fiberfill of schuimrubber. Maar de meningen zullen verdeeld zijn, het is maar wat je wilt.

P1060439 P1060442

Dit bericht werd geplaatst in algemeen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Speldenkussen Vilt

Geef een reactie

