Een iets groter tasje…

Na de kaartenregen, nu een haakwerkstuk. Ik had op Pinterest een mooie tas gezien en dat leek me wel wat. Helemaal namaken dat toch maar niet, maar de inspiratie was genoeg. Ik had nog wat restjes katoen en daar zocht ik nog een hoofdkleur bij. De tas die ik had gezien bestond uit 64 granny squares. Dat vond ik iets te groot voor de granny die ik voor ogen had. Het zijn er dan “slechts” 36 geworden. Het ontwerp komt uit het boekje: Granny squares haken, gemaakt door Stephanie Göhr, Melanie Sturm en Barbara Wilder.
Ik begon de bloem met een roze hart, daarna 2 kleuren groen en een restje donkergroen als buitenrand. Al snel was de donkergroen op, die vervangen voor de zandkleur beige. Alweer 9 blokken later was er weer een groen op, dan maar door met de licht groene kleur. En toen die op was het hele blok maar in beige gemaakt. Nadat alle blokken klaar waren een beetje schuiven zodat alle kanten van de tas het aanzien waard waren en de boel in elkaar gezet.
De voering heb ik gemaakt van dunne katoen, ik heb voor mijn telefoon en kaartjeshouder een klein zakje gemaakt, en voor mijn sleutels een zakje wat ik kan afsluiten met een ritsje. Nu hoef ik niet mijn hele tas door op zoek naar telefoon of sleutel of visitekaartje. De ervaring heeft mij geleerd dat je soms heel snel moet zijn met het één of ander. De gehele tas is af te sluiten met een rits en daar overheen valt de klep met magneetsluitingen.
Een leuk projectje voor een hele zomerse zomertas! De katoen is allemaal te verkrijgen bij de Kettingkast (in vele kleurvariaties) De stof komt bij een stoffenzaak hier uit de buurt vandaan.

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Een iets groter tasje…

  1. Margriet zegt:

    Superleuk Antoinette!
    Misschien ga ik hem in het voorjaar ook maken.
    Groetjes, Margriet

Geef een reactie

