Cadeautasje

Gisteravond komt oudste naar beneden. Hij had lichte vorm van paniek. Mam, zegt ie, heb jij nog inpakpapier? Uhmmm, nee, niet meer. Je kent dat vast wel, halverwege de avond, winkels gesloten. En wat moet je dan. Oudste had een feestje en het cadeau was erg origineel maar behoefde een papiertje. Nu ben ik sinds kort aktief op Pinterest en daar waren al een paar leuke inpak-ideetjes langs gekomen. Eén ervan waren de cadeautasjes. Je neemt een stuk papier, kan van alles zijn, en daar vouw je in enkele minuten een tasje van. Met een beetje handigheid is het net alsof je een doos aan 1 kant inpakt. Je vouwt eerst een koker en daarna de bodem. Het een en ander plak je vast  met bv masking tape (oa verkrijgbaar bij JCadeau, die heeft ook hele leuke cadeaulabels om aan het tasje te hangen)
Ik heb van een oude krant een dubbele pagina gebruikt, de bovenrand heb ik nog een keer dubbel gevouwen omdat ik het anders te dun vond om er een koordje door heen te trekken. De koker en de bodem  heb ik vast geplakt met het masking tape (ook wel washitape genoemd). Het roodwitblauw lint komt van ooit gewonnen medailles van de oudste of jongste. Deze heb ik er met dubbelzijdig plakband op geplakt. Het strikje is simpel vast geniet. Zo heb je binnen 5 minuten een originele verpakking gemaakt!

Cadeautasje

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

