Heksentijd…

Bij de NKU is een item: Inspiratiedag. De schrijfster van het blogje is helemaal weg van Heksjes. Nu vind ik die ook enig! (Misschien ben ik er  wel één?!)
Naar aanleiding van dit blogje, kwam ik op een ander blogje van de NKU: Creatie-uitdaging 2 Het gaat hier om een uitdaging, alles mag, maar vooral geen kaart! Het mag zelfs een ouder object zijn, ik stuur dit Heksje daar bij in! Misschien een inspiratie voor een ander?
Een aantal jaren geleden, toen ik nog veel met Fimoklei knoeide, heb ik een aantal olielampjes gemaakt. Eén ervan heb ik zelf gehouden. Ik vond en vind haar nog steeds geweldig! Zij staat te pronken in Oma’s kast.
Het flesje heb ik helemaal bekleed met fimo, hierna heb ik het hoofd er op geboetseerd. Door het oog eerst te maken en apart af te bakken, daarna de oogleden met de oogbollen te creëren, kreeg je een mooi rond oog. Want door het afbakken hard de klei uit en blijft het na afkoelen in model. Je kunt dan de afgebakken fimo verwerken in je werkstuk en een tweede keer gewoon meebakken.
Als laatste heb ik de hoofddoek om de fles gemodelleerd. Daarna alleen nog een half uur afbakken op 120 graden, afkoelen, wat olie en de vlam kan erin!

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Heksentijd…

  1. Wybrich zegt:

    En dan zie ik hier zo iets moois! Wat is dit mooi gemaakt!

  2. Inge zegt:

    Heel mooi gemaakt , super dat je ‘m heb laten zien bij onze uitdaging.

    Groetjes Inge

  3. Judith zegt:

    wauw wat ontzettend mooi. echt een gave!

Geef een reactie

