Workshop voor moeders

Mijn moeder houdt ook van wat knutselen en kneuen. Vroeger was ze voorzichtig begonnen aan “boerenbont”schilderen. Allerlei spullen werden beschilderd met roosjes en bloemen. Later viel ze terug op het naaiwerk (van wie zou ik het dan toch hebben?) Toen die fase voorbij was werd het kantklossen en daar weer na kaartjes maken. Ze heeft dus al heel wat onder handen gehad. Tegenwoordig knipt ze vooral 3-D kaartjes. Maar zoveel als ze al gedaan heeft, scrapkaartjes had ze nog nooit gemaakt. Hoog tijd dus voor een “workshop”. Nu was ze gisteren bij ons. Tussen haar en ons zit ruim 2 uur autorijden, dus enige organisatie is dan wel nodig. Ik had haar dus gevraagd om haar schaartje mee te nemen. Ze had het goed begrepen, niet alleen het schaartje was mee, ook ander knutselspul. We zijn dus ’s middags aan tafel gaan zitten en daar werd van alles op gegooid. Als eerste hebben we een plaatje uitgezocht. Ik had er al een paar uitgeknipt klaar liggen en die vielen in de smaak. Daarna heb ik haar laten zien hoe je de achtergrond met Distress Ink kon inkleuren. Haar verteld en laten zien aan de hand van plaatjes en kaartvoorbeelden hoe je de kaart in kon delen. En dan begint het uitzoeken van bij passende kleuren papier en bandjes. Dat was nog niet makkelijk. Na het uitsnijden begon het grote schuiven. Uiteindelijk is het geheel erg leuk geworden. Ik heb er een foto van gemaakt en belooft dat ik er een blogje over zou schrijven.

Het was ontzettend leuk om samen met mijn moeder te knutselen, dat hadden we nog niet eerder zo samen gedaan. Wat mij betreft zouden we dat nog wel eens kunnen doen!

Dit bericht werd geplaatst in kaarten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

