En toch blijft het werk…

Van de week had ik weer een opdracht van Studio Glas. Hij bestond weer uit verschillende onderdelen. Één ervan was dit kussen. Ik vond het weer zo leuk dat ik het met jullie wil delen.
Het ronde kussen heeft een ritssluiting in de achterkant. De 2 buitenranden van de 2 cirkels hebben een piping, hierdoor blijft de cirkel net iets mooier in model, al komt dat niet helemaal tot uiting op de foto. De basis stof is roze met een witte stip, de achterkant en de gerimpelde voorkant is hier van gemaakt. De piping is van de achterkant van de roze stof gemaakt zodat er geen witte stippen naar voren zouden komen. De binnencirkel is van een stof met verschillende rozen gemaakt. Deze roos paste precies in de cirkel. De kleinere heb ik gebruikt voor een ander kussen en een hart. Hier heb ik nog geen foto’s van, misschien komt dat nog. Voordat ik het kussen in elkaar stikte heb ik een bandje op de buitenrand gestikt. Dit omdat het sierbandje niet “rond” gelegd kan worden, het is een niet rekbaar bandje en zo ligt het er toch rond in. Het bolletjesband en het roze kantje heb ik juist als laatste erop gestikt. Deze hebben wel een lichte rek waardoor deze wel rond gelegd kunnen worden. Zo is het helemaal “Pip” geworden!

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

