Een bal is niet zomaar een bal.

Vandaag was een werkdagje. Deze keer waren de ballen aan de beurt. Een vriendin heeft voor mij het patroon op de computer gemaakt. Want een bal is niet zomaar rond en zij heeft een mooi tekenprogramma waarmee ze de patronen in 5 minuten maakt. Ik mocht kiezen in de hoeveelheid segmenten waaruit ik de bal wilde laten bestaan. Ik heb gekozen voor 6 segmenten zodat ik zowel grote als kleinere ballen hetzelfde eruit kan laten zien, terwijl het toch nog te bewerken is onder de naaimachine.
De grootste bal heeft een doorsnede van 30cm. De kleine bal is ongeveer 16 cm doorsnede. Bij de kleine bal zitten de naden bewust aan de buitenkant, ze zijn gedeeltelijk uitgerafeld. Beide ballen hebben een rits zodat de binnenkussens eenvoudig van een nieuw jasje kunnen worden voorzien. Of bij ongelukjes, de buitenkant makkelijk kan worden gewassen.
Ik heb de kussenballen gemaakt voor Studio Glas, ze komen te liggen in een etalage voor een jongenskamer.

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

