Gebreide Kerstbal…

Tja de één vind het verschrikkelijk leuk, de andere verschrikkelijk stom. Gebreide kerstballen. Toen ik het boek ergens tegenkwam op internet, wilde ik het direct aanschaffen. Helaas was het toen nog niet “uit”. Nu ondertussen wel en heb ik het gekregen van mijn zus (één van de 3, en zij vind het verschrikkelijk…) voor mijn verjaardag. Ook alweer even geleden. Ondertussen ben ik het gaan uitproberen, de eerste 2 ballen zijn al beland bij een vriendin, en diezelfde vriendin wilde er nog één voor een pas geboren nichtje, voor onder de kerstboom. Ik heb hem volgens het basispatroon gebreid met Cataniakatoen op rondbreinaaldjes nr 2. Daarna heb ik zelf de letter L in het patroon getekent en erop gemaasd. Als ophang lus, heb ik van 3 kleuren een eenvoudige vlecht gemaakt en dat aan de bal bevestigd.

Het boek waar ik het over heb:
Kerstballen breien
met Arne & Carlos

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Gebreide Kerstbal…

  1. Elizabeth zegt:

    Leuk dat je een berichtje plaatste…, en toen werd ik nieuwsgierig naar jouw kerstbal met letter..
    Wat vreselijk leuk gevonden, het is echt een plaatje!

    Groet, Elizabeth

  2. Ik hoor bij de mensen die ze geweldig vinden 🙂

Geef een reactie

