Oeioei, das heet…

Na de heerlijke zoete jam, waren ook de hete pepers klaar voor de oogst. Ik had alleen nog niet eerder sambal gemaakt. Het was dus uitproberen of het wat zou worden. Op internet staan genoeg recepten, voor ieder wat wils. Na tranen met tuiten gehuild te hebben door de uitjes die heel fijn gesneden en geprakt moesten worden, waren de pepertjes aan de beurt. (En dan goed opletten dat je naderhand niet met je vingers in je gezicht, mond of ogen gaat zitten.) Na alles in de vijzel fijn gewreven te hebben, hupsa, alles de pan in. Eerst natuurlijk de uitjes gaar gefruit en daarna de pepertjes. Ik heb voor de zachtere smaak suiker toegevoegd. En daarna alles in een potje. Ik durfde bijna niet te proeven, maar dat moest natuurlijk wel. En HEET dat het is! Maar ja, het heet dan ook sambal, dus wat wil je ook!

Dit bericht werd geplaatst in crea netje. Bookmark de permalink .

Een reactie op Oeioei, das heet…

  1. Haar van Wordpress zegt:

    Weet je dat dat nu nooit bij me opgekomen is om er sambal van te maken, en wij zijn sambalvreters bij het leven.
    Bij mij hanen ze in grote trossen gedroogd in de bijkeuken, ook een leuk gezicht, maar niet nuttig, want ik maak ze nooit op. De volgende oogst maak ik sambal.

Geef een reactie

