Zo hangt het aan de struik… en zo in het potje!

Lente was het thema van de maand mei. Dit jaar was het al vroeg warm en heel zonnig en ook droog. Dit was niet zo heel erg, toch? Ik heb er van genoten!
In het vroege voorjaar staat de rode bes bij mij altijd veelbelovend te bloeien. Ook dit jaar was dat weer het geval. En door de droogte in de tuin, was ik al vroeg in het jaar aan het sproeien begonnen. Vorig jaar had ik dat niet gedaan en toen bleven de besjes een beetje onder de maat. Maar dit jaar?! Niet te geloven, zoveel en zo groot! Het ene moment waren ze nog groen en de dag erna leek het wel een explosie van rood in de struik. Alle besjes in 1x ROOD. Na het plukken bleek dat ik ruim 4,5 kilo besjes geoogst had. Onmogelijk om alle besjes zo op te eten, dus heb ik er jam van gemaakt. Eigenlijk is het geen jam, maar heerlijke gelei. Alle pitjes en velletjes eruit gezeefd, keurig in de potjes. In totaal zijn het negen potjes geworden en daar gaan we heerlijk van genieten!

Dit bericht werd geplaatst in 12m12p, crea netje. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

