Voor de voorraad…

Ze liggen al een tijdje te wachten op een blogje. Zo ongeveer 2 weken, maar het kwam er niet van om er een foto van te maken. Maar nu dan toch.
Het eerste paar nieuwe sokken voor de voorraad van volgende winter, alsof ik tussendoor geen sokken zou dragen. Maar nu ik daar over nadenk, klopt dat wel, ik draag zomers weinig sokken, meestal heb ik dan lekker blote voeten! Ach, het is een goed excuus om weer aan een nieuw paar te kunnen beginnen.
Ik heb een patroontje gebruikt over 64 steken, afkomstig uit de Verena deel 2. Deze hoeveelheid steken wordt meestal gebruikt voor herensokken. (damessokken hebben meestal 60 steken) Maar door die hoge wreef van mij, kom ik daar te moeilijk in en zet ik er gewoon 4 extra op. En dit patroontje is deelbaar door 4x 16 steken.
Ik heb geprobeerd om beide sokken met een gelijke draadkleur te breien, en dat is goed gelukt. Meestal kun je een deel van de draad afrollen tot je dezelfde beginkleur tegenkomt, het kleurpatroon herhaalt zich dan vanzelf.

Dit bericht werd geplaatst in sokken en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Voor de voorraad…

  1. -JC- zegt:

    Is er ook iets op gebied van Naald en Draad wat je NIET beheerst? 🙂
    Ik ga vilt kopen en vilten hartjes maken als kadootje voor iemand. Geïnspireerd door jou.

Geef een reactie

