Zigzagdeken, update

Afgelopen week ben ik begonnen aan de zigzagdeken voor mijn oudste. Nadat ik een eerste begin weer had uitgehaald omdat ik het zelfbedachte patroon te veel nadenken vond, ben ik opnieuw begonnen. Nu ben ik al weer aardig onderweg. Het eerste deel van het patroon is klaar, nu komt het tweede deel erop. De kleurvolgorde blijft hetzelfde maar de breedte van de banen wordt smaller. Eerst was de kleurwisseling na iedere 4e baan, nu wordt deze wisseling iedere 2de baan. Hierna begin ik weer opnieuw met de 4 banen. Zo ontstaat er een patroon over 60 cm.

Dit kan ik dan 3 keer herhalen, zo ontstaat er een deken van 115 bij 180. Hieromheen komt dan nog een sierrand zodat de deken over een éénpersoonsdekbed valt. En laat dat nou net de bedoeling zijn!!

Dit bericht werd geplaatst in crea netje. Bookmark de permalink .

2 reacties op Zigzagdeken, update

  1. tejehannah zegt:

    Hello! Thank you for your visit and lovely words!
    Your blanket is going to be awonderful!
    Sunny wishes from Crete! Teje

  2. odll zegt:

    ’t Ziet er al mooi uit!
    Ik zou het geduld niet hebben, sterk! 😉

Geef een reactie

