Nieuw project

Geïnspireerd door een medeblogster, ben ik vrijdag begonnen aan een zigzagdeken. Om uit te vechten voor wie de eerste deken zou worden, heb ik aan beide jongens een voorbeeld laten zien. De jongste had gelijk zoiets vanne: Dat vind ik helemaal niks. Duidelijk dus, hij zou voor de oudste gemaakt worden want die reageerde juist met: Leuk, zo een wil ik wel op mijn bed in plaats van een extra slaapzak tegen de kou. ( van de winter was het erg koud boven, en konden ze een extra dek wel gebruiken.)
Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb wat kleurtjes uitgezocht waarvan ik dacht dat oudste het ook wel mooi vond, want helemaal gelijk aan het voorbeeld wilde ik niet. Ideeën “pikken” mag natuurlijk altijd, maar geef er dan wel een eigen draai aan.
Na een telefoontje met mijn zus, die even haar Granny square deken gewogen had, weet ik hoeveel ik ongeveer nodig heb. Haar deken weegt ongeveer 1 kilo, maar is iets kleiner dan dat ik hem wil maken en dus heb ik iets meer nodig.
Ik heb 100% acryl gekocht van Marko (zegt mij niet zoveel, maar misschien jullie wel). Van ieder kleur heb ik 7 bolletjes gekocht. Dat is dan 1,4 kilo garen, dat zou genoeg moeten zijn. 

Ik ben dus met goede moed begonnen, maar heb het eerste deel alweer uitgehaald omdat ik het mezelf veel te moeilijk maakte. Het patroon dat ik wilde gaan gebruiken was te onregelmatig en daar moest ik teveel bij opletten. En hangend op de bank (iets wat ik wel vaker doe) vond ik dat vervelend. Dus nu gaat het gewoon iedere kleur 4 banen worden en dan afwisselen met elkaar.

Dit bericht werd geplaatst in crea netje. Bookmark de permalink .

2 reacties op Nieuw project

  1. Antoinette zegt:

    Leuk dat ik dat voor je doe! Door het bloggen (kijken) raak ik zelf ook steeds geïnspireerd. Ik doe nu ook meer dan alleen maar achter de computer zitten “niksen” en “bankhangen”.
    Dank je wel voor het compliment! 🙂

  2. -JC- zegt:

    Dat vind ik leuk zeg! Weet je dat je me inspireert? ik heb zowaar naar vilt staan kijken. En vandaag heb ik een paneeltje gemaakt voor een collega die weg gaat, met allerlei mooi papier beplakt en vernist en poezieplaatjes erop en stickertje enzo. Ik heb ook even bij de medeblogster bekeken. Leuk hoor wat jullie allemaal maken. Ik krijg er helemaal zin in om ook weer aan de slag te gaan. Dus dank je wel!! 😉

Geef een reactie

