Wiebelkonijn

Omdat ik heel druk ben met werken, zit je in een soort “doen” mode. Zodra je dan even niets hebt te doen, ben je toch druk bezig. Dan pak ik tegenwoordig vaak de breinaalden of haaknaald. Nu was de haaknaald weer aan de beurt. Over de dag heen moet ik wel eens wachten op een klant en dan haak ik dus. Dit keer een konijn, hij komt uit een boekje van Christel Krukkert. Ik heb hem niet helemaal volgens haar patroon gemaakt, want ik wilde wiebelledematen hebben. Dit heb ik bereikt door de ledematen mee te haken in de toeren van het lijfje en hoofdje. Ook heb ik een broekje ingehaakt, zonder staartje. In het broekje zit een schoonheidsfoutje wat je alleen ziet als je er heel goed naar kijkt. (kun je hem vinden?) Verder heb ik geprobeerd het buikje wat dikker te maken. Maar dit komt niet echt tot zijn recht, de volgende keer mogen er dus nog meer steken gemeerderd worden.

Al met al een lief Wiebelkonijn wat te koop staat op mijn eigen site

Konijn Wiebel

Dit bericht werd geplaatst in crea netje en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Wiebelkonijn

  1. creadientje zegt:

    hij is lief!!

    Je schoonheidsfoutje kan ik niet ontdekken, ik zie wel wat ‘onregelmatigheden’ met name in de blauwe en de rode streep, maar volgens mij is dat van het beginnen van de nieuwe toer, toch??

    • Antoinette zegt:

      Het foutje zit hem in de kleur volgorde. Ik was begonnen met rood/geel/groen/blauw. Later heb ik groen en blauw omgedraaid. De overgang van de kleuren zitten op de rug, dus die zie je niet, het golft een beetje op het buikje lijkt het, op de foto. In het echt valt dat mee.

Geef een reactie

