Poppendekentjes

Toen het Thema van januari bekend werd, wist ik al heel snel dat ik iets wilde gaan maken voor mijn 2 buurmeisjes. De twee meiden zitten bij elkaar op school, zelfs in dezelfde klas en spelen heel vaak samen. Het is een leuk stel, de één heel blond haar, de ander lekker bruin haar. Ze leerden elkaar kennen op de BSO, nog voor ze echt op school zaten en toen was het al dikke mik. Maar ik dwaal af…
Al surfend op de Blogs van andere 12m12p’ers, kwam ik op het Blog van Nicolien (Kaatjes Keet) een heel erg leuk dekentje tegen. En dat had ik onthouden. Dus alle lof voor het idee moet richting haar kant en verder. 
Ik ben op zoek gegaan naar witte stof  in één van de vele dozen op zolder, voor de toplaag. En er moest zeker roze in, want beide dames zijn “into the roze”.

de lapjes

Na alles naar de woonkamer te hebben gesleept, ik werk nml. altijd op zolder, ben ik begonnen met stikken. Een handig hulpmiddeltje is zo’n afstandhouder aan je naaivoetje, dan heb je altijd dezelfde afstand.

Alle lapjes op elkaar stikken.

Na alle naadjes te hebben gestikt volgt het doorknippen van alle lapjes, voorzichtig! Knip niet door de toplaag heen!

Het knippen van de lagen

En na het knippen volgt het afwerken. Omdat beide dekentjes hetzelfde gaan worden, maar ik wel onderscheid wil hebben, heb ik, voor beide meiden, de eerste letter van hun voornaam gemaakt van één van de gebruikte binnenstofjes. De letters heb ik verstevigd met plakvlieseline, daarna met een zigzag afgewerkt. Voordat ik de afwerk bies op de buitenrand stikte heb ik de letterlabels aan een lintje op hun plaats gestikt. Zo hebben ze dezelfde dekentjes, maar toch hun eigen.

Met letterlabel

Nu alleen nog wassen en drogen, zie hier het eindresultaat:

Het eindresultaat

(Het leukste van dit project vind ik dat alle stofjes zijn gekregen, zelfs het garen en de plakvlieseline zijn gekregen!! Met dank aan alle gulle gevers)

Dit bericht werd geplaatst in 12m12p, crea netje en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Poppendekentjes

  1. Pingback: Chenille deken « Creadientje's Blog

  2. KaatjesKeet zegt:

    Leuk geworden! Wat lief dat je het hebt gemaakt voor je buurmeisjes! Zo’n buurvrouw wil iedereen wel.
    En leuk dat ik je heb geinspireerd 🙂 Alleen schuif ik de credits door aan Dana van http://www.dana-made-it.com , ik heb het daar vandaan.

  3. creadientje zegt:

    Leuk!! Ik heb de mijne ook af, vandaag foto’s gemaakt dus hopelijk snel tijd om te bloggen 🙂

Geef een reactie

