Sokkenla

Op een heleboel blogs van sokkenbreisters kom je de sokkenlade tegen. Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Ik ben ooit begonnen met een bruin zelfpatroonvormend garen. Het lijkt dan net of je met meerdere draden ingebreid hebt, maar dan houd je de boel lekker voor de gek. Van Sinterklaas kreeg ik ooit een eenvoudig donkerblauwe bol. Daar heb ik vertikale banen ingebreid. Dat waren de eerst 2paar sokken.
En toen begon het uitproberen. Wat doet welk garen in welk patroon. Ik heb verschillende hielen uitgeprobeerd, verschillende tenen (de rondgebreide teen, zit afschuwelijk) en verschillende beginboorden. En die maak ik nog steeds verschillend, net als de hiel. Maar wat wil je dan ook, ik heb “pas” 15 paar, en er zijn héél veel mogelijkheden.
 Ook mocht ik voor man en kinderen wel een keer slofsokken maken. Maar toen hield de vraag bij de jongens op. Wel wilde manlief nog een tweede paar. Dat was best jammer, want ik had een hele mooie bol donkergrijze wol gekocht, heel geschikt voor een bekabelde sok. En manlief wilde alleen een hele gewone saaie sok. Dat heb ik toen maar snel gedaan en snel een lichtgrijze bol erbij gekocht en alsnog een heel bekabeld sokkenstel gemaakt. Misschien laat ik die nog een keer zien.

Mijn sokkenlade

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, sokken en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Sokkenla

  1. Sabine zegt:

    Ik ben een beginnende sokkenbreister. Ik zie hier prachtige sokken passeren en word er eigenlijk een heel klein beetje jaloers op. Kan jij me een goede site doorgeven waar ik verschillende, goede patronen van sokken kan vinden.

  2. -JC- zegt:

    Wat vreselijk knap! Ik koop ze helaas gewoon in de winkel. En heb in mijn sokkenlade ook een plekje voor al die sokken die eenzaam de wasmachine uitkomen. Brei jij dan een nieuwe?

Geef een reactie

