Smaak te pakken

Nu ik de breinaalden weer opgepakt heb, heb ik de smaak te pakken. Ik werd ook een beetje geïnspireerd door een dame die dit jaar “de 100 paar sokken breien” haalt dit jaar. (kijk ook maar eens op haar Blog: http://angelihensen.blogspot.com/ ) Nu ga ik dat nooit halen, temeer omdat ik zelf zoveel sokken niet nodig heb en ook niet zoveel aanvragen.
Maar goed, ik ben aan deze sokken begonnen en ze waren zo klaar. Ik was van plan om 1 paar blauwe te maken en 1 paar gele. Maar helaas had ik niet zo goed opgelet bij het kopen van deze wol. Het bleek bij thuiskomst bollen te zijn van 50 gram. En voor 1 paar sokken het je 1 bol van 100 gram nodig. Maar geen nood, ik heb de wol gecombineerd en er geel/blauwe exemplaren van gemaakt. De sokken zijn gebreid in het koffieboontje en hebben een verstevigde hiel. Het patroon komt uit het boekje: Sokken brei je zo!
De wol is van Regia, 75% scheerwol, 25% polyamide. Ze zijn lekker zacht en warm, dus wederom: warme voetjes.

Dit bericht werd geplaatst in crea netje, sokken en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

