Jong en Oud

In het vorige bericht heb ik het al heel kort gehad over een oud meubeltje in een nieuw jasje steken. En dat heb ik gedaan, mijn bijzettafeltje heeft een verjongingskuur ondergaan. Met behulp van Decopatchpapier en lijm heb ik hem omgetoverd tot een nieuw tafeltje. Het is heel eenvoudig. Je scheurt het speciale papier in stukjes, lijmt de tafel met kleine stukjes in en plakt het papier erop. Je gaat met je lijmkwast nogmaals over het papier heen en je bent klaar. De lijm is gelijk de lak die het papier waterafstotend maakt. Halverwege kun je gemakkelijk even stoppen voor een kop koffie of zo en daarna weer verder, zolang je de kwast maar niet laat uitdrogen. Voor een extra harde toplaag heb ik een parketlak op waterbasis gebruikt, nu kan het tafeltje ook echt gebruikt worden.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Het tafeltje is ooit gekocht bij Ikea. Het decopatchpapier en lijm met kwast komt bij www.dekettingkast.nl vandaan.

Dit bericht werd geplaatst in 12m12p, crea netje en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Jong en Oud

  1. creadientje zegt:

    wat leuk gedaan!! Heb je het papier in allemaal kleine stukjes gescheurd??

    • antoinette65 zegt:

      Hee, jij bent snel, het berichtje staat net een half uurtje op het Blog. Inderdaad, ik heb al de papiertjes gescheurd, maar het tafelblad is niet heel erg groot hoor. Het is maar 55cm bij 55cm. Ik was met een middagje scheuren en plakken klaar. De dag erna heb ik het afgelakt, in 3 lagen. Het was snel droog, dus de ene dag 2 keer lakken en de dag erna de laatste keer. Het staat erg leuk bij mijn bank!
      groetjes Antoinette

Geef een reactie

